Empoderament

Auto-responsabilitat

© Iris Pohl

Fundacion Indera 2019_web.png

Si fem un pas enrere per un moment i observem honestament l'estat del món, queda clar que encara hem d'establir una forma de vida que ajudi a totes les persones a prosperar per igual.

Encara existeixen enormes discrepàncies en la riquesa, l'ocupació, l'accés a l'educació, la protecció contra la violència, els drets humans, la salut, el benestar i la qualitat de vida en general, en moltes ciutats, pobles, regions i països que conformen el món.

Fins i tot després de tots els avenços cap a la igualtat de gènere i els drets humans de les dones, aquestes encara es veuen marginades i discriminades en diverses àrees de la vida, ja sigui vivint l'agonia en un règim opressor o en societats aparentment més liberals.

julia-manglano-bosch-dana-mcdonald.jpg

© Iris Pohl

El sofriment de les dones també es reflecteix en el sofriment dels homes. Les versions estereotipades de ser un home, que estan recompensades pel món de certa manera, també estan tenint un impacte devastador en la seva salut i benestar i en la de la resta de la població. Des de les altes taxes de malaltia mental i suïcidi entre els homes joves, la dependència de drogues i alcohol, l'addicció al joc i les malalties relacionades amb l'estil de vida fins a la violència física, psicològica i sexual que aquests exerceixen cap a les dones, les estadístiques parlen per si mateixes.

És clar que el canvi és necessari per a totes les persones, independentment del cos en el qual es trobin.

Però, com desenvolupar la força per a fer un canvi positiu en la teva vida quan t'enfrontes a la discriminació, els desavantatges socials o als arrelats cicles d'abús en la nostra societat?

INDERA: Construint el poder interior

A INDERA, fem costat a dones i homes per a construir el seu poder intern desenvolupant primer una relació amorosa amb si mateixos/es.

Aquesta relació comença per re-connectar-se amb el cos. Els nostres cossos són importants. Quan ens prenem el temps per escoltar, els nostres cossos poden comunicar-se amb una intel·ligència pràctica i fer-nos saber si realment ens estem cuidant, si estem prenent decisions amoroses o si no.

A mesura que comencem a escoltar al cos i a prendre més i més decisions amoroses per a nosaltres, el cos respon naturalment i comencem a sentir qualitat en el nostre interior. Aquesta qualitat interna es converteix en la nostra brúixola per a navegar per la vida. Ens brinda la capacitat de reconèixer l'abús i ens dóna la força per a dir-li que no.

A INDERA, fem costat tant a dones com a homes perquè s'adonin del ple poder de la seva agència i desenvolupem recursos que ajuden a viure una vida de veritable benestar.

"L'empoderament no es defineix pels nostres assoliments, sinó per la nostra capacitat per prendre decisions per al nostre benestar"

El Poder de l’Agència

Cuidar de nosaltres mateixes i mateixos és extremadament poderós. Les nostres eleccions diàries fan una enorme diferència en les nostres vides i, en última instància, en el món que ens envolta. Quan vivim amb l'exemple, ens convertim en agents de canvi. La intel·ligència del cos manté a totes les persones per igual. Quan el focus és escoltar i cuidar el teu cos, aquesta cura i amor flueixen naturalment en la forma en què interactuem amb altres persones. A través de la qualitat amb la qual ens movem i expressem, establim nous estàndards socials que estan lliures de la discriminació i l'abús que s'ha normalitzat en el món d'avui.

Recursos que donen suport al benestar

INDERA fa costat a les persones perquè identifiquin i desenvolupin recursos en les seves vides, la qual cosa les ajuda a prendre decisions consistents per al seu propi benestar. Això inclou:

• Abraçar la consciència del cos com el nostre recurs número u. Això estableix les bases per a tots els recursos humans, socials i materials amb els quals construïm la nostra vida.

• Enfortir i millorar la nostra capacitat per a fer un bon ús dels recursos socials, humans i materials que donen suport al nostre benestar individual i col·lectiu. Els exemples inclouen educació, ocupació, desenvolupament professional, accés a la salut i xarxes de suport.

• Buscar recursos que recolzin una qualitat més profunda de benestar en el cos. Per exemple, quina és la qualitat de les relacions que tenim, amb quines i amb qui passem temps? Què ens confirma i ens fa avançar i què ens manté petits/es? Què i qui secunda i confirma la nostra autoestima? Què dóna suport al nostre cos?

IPP_20150406-8890.jpg