Ben-estar

IPP_181007Bildschirmfoto 2018-10-08 um 0

Enfortint l’agència i els recursos de les dones i els homes per aconseguir el veritable ben-estar

© Iris Pohl

Fundacion Indera 2019_web.png

Si bé hi ha hagut grans avenços en el món modern que podríem dir que milloren les nostres vides de diferents maneres, quan mirem les estadístiques mundials i com ho estem fent els humans, queda clar que aquests avenços no són la resposta completa.

​

Fins i tot els països més pròspers i liberals estan experimentant taxes creixents de mala salut mental, ansietat, depressió, suïcidi, malalties, obesitat i normalització de la violència i l'abús. Les polítiques d'inclusió social proporcionen un major accés a moltes persones que d'una altra manera no obtindrien i són un pas molt necessari en la direcció correcta; però ni tan sols el fet de proporcionar igualtat d'oportunitats per a totes les persones s'ha traduït en majors nivells de benestar. Ha d'haver-hi una fórmula perduda a l’equació.

thumbnail_IPP-20151126-7262.jpg

© Iris Pohl

Simultàniament, hi ha un impuls per a augmentar la consciència del valor de la cura per a les nostres economies. L'Organització Internacional del Treball (OIT) estima que el treball de cures no remunerat equival a 11 bilions de dòlars cada any a nivell mundial. Les dones i les nenes són les més afectades, carregant amb el 75% del treball de cura no remunerada a tot el món, i tenint en compte que el 70% d'aquestes dones prefereixen treballar en una ocupació remunerada. A causa de la falta de valor que atribuïm al treball de cura, el sector s'ha tornat altament estrangeritzat, i moltes dones de regions desfavorides emigren per a cobrir la creixent demanda de serveis de cura i domèstics a través de treballs informals i de baixos ingressos amb condicions excessives i extenuants.1

Aquesta actitud arrelada de subestimar la cura és insostenible, i el benestar dels cuidadors està sofrint a conseqüència d'això.

És essencial que comencem a valorar la cura com a societat. Però per on comencem?

"La nostra primera relació amb qualsevol cos és amb el nostre. Això es converteix llavors en la base de les nostres relacions amb tots els Cossos."

Rebecca Asquith, educadora de mitjans de comunicació

Construint les bases de l’auto cura

Aprendre a cuidar-te a tu és el primer pas clau cap al benestar. A mesura que creixem, no se'ns anima a cuidar-nos primer. Sovint se'ls diu a les dones que és el seu paper cuidar de tots els altres, encara que sigui a la seva pròpia costa. Als homes, en canvi, se'ls diu que s'endureixin i visquin d'acord amb una versió de la masculinitat que veu la tendresa i la cura de si mateixos com a signes de feblesa (també a costa d'ells mateixos).

Simplement no hem estat educats per a cuidar-nos i cuidar dels nostres propis cossos.

​

En el nostre treball internacional amb dones i homes de totes les edats i orígens, experimentem més i més dones i homes vivint en profunda desconnexió amb els seus cossos. Quan estem desconnectats i desconnectades del cos, és fàcil prendre decisions que impacten negativament en la nostra salut i benestar. Quan ens re-connectem al cos, ens re-connectem a un nivell de sensibilitat i intel·ligència que es converteix en la nostra brúixola sobre com cuidar-nos.

A INDERA, fem costat a les persones per construir una base d’auto cura i amor propi que porta a un sentiment d'assentament i vitalitat dins del cos i que naturalment enforteix la seva capacitat de cuidar-se i de cuidar als qui els i les envolten.

De l’auto cura al ben-estar

Fer costat a les persones a viure una vida de veritable benestar és el cor de tot el treball d’INDERA.

A mesura que comencem a cuidar-nos en resposta als missatges que el nostre cos ens transmet, un sentiment d'assentament, facilitat, confiança i profunda autoestima comença a desenvolupar-se en el nostre interior. També podem experimentar majors nivells de vitalitat en el nostre dia a dia, gaudir d'un millor somni i començar a prendre decisions per a un estil de vida més saludable.

Desenvolupar una relació activa amb el teu propi benestar interior és el màxim empoderament.

Quan comencem a escoltar al cos i a utilitzar-lo com la nostra guia, desenvolupem un profund coneixement de qui som i obtenim la força per a enfrontar qualsevol desafiament que la vida ens presenta. Les àrees de la vida que no suporten aquest sentiment de benestar comencen a destacar, permetent-nos establir els nostres propis estàndards i dir no a l'abús.

L'elecció comença amb tu.

Quan ens connectem amb el nostre cos, tenim accés a una font de benestar que espera ser activada - i la qualitat que comença a fluir és or pur.

Referencies

1) https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/---publ/documents/publication/wcms_633135.pdf

thumbnail_IPP-20151126-7237.jpg

© Iris Pohl

Si vols saber més sobre els programes de Benestar d’INDERA, contacta'ns!

"INDERA - El Ben-estar és la nostra Fundació

Telèfon: +34 933 488 814