Projectes Europeus

2019 - 2021
pexels-photo-3924870.jpg

© Sharath G.

NO SGBV; “Jo dic PROU – L’Amor no és violència”

Aquest projecte de dos anys (des de 2019 fins a 2021), cofinançat per la Unió Europea, en col·laboració amb organitzacions de Sèrbia, Croàcia i Hongria, cerca evitar la normalització de la violència a les xarxes socials, especialment l'assetjament sexual en línia i en les relacions amoroses. L'objectiu principal és donar visibilitat i posar la violència que ocorre a través de les xarxes socials al centre d'atenció, sense trivialitzar-la o menysprear el seu poder només perquè no s'exerceix a través del contacte directe.

El nostre grup objectiu són joves d'entre 15 i 19 anys, de manera que la problemàtica es pot donar a conèixer durant el temps en què comencen a formar les seves primeres relacions amoroses.

Feu clic aquí per llegir el projecte sencer
2018 - 2019
fullsizeoutput_3e22.jpg

Ambaixadors de Love & Respect

L'objectiu d'aquest projecte era empoderar i capacitar a joves voluntaris que van decidir ser part d'una campanya en línia de conscienciació i prevenció sobre la violència en les relacions amoroses adolescents (TDV) com a educadors/es entre iguals. L'objectiu d'aquesta campanya era doble: primer, crear consciència sobre la TDV en la vida quotidiana, cobrint fenòmens com la violència física, la violència emocional, la violència verbal, la violència sexual, la violència financera, la violència digital i l'assetjament; segon, promoure els principis de les relacions saludables.

Aquest projecte va ser finançat pel Programa Erasmus + de la Comissió Europea.

Anchor 2
2017 - 2019
Foto_Respect_Love.jpg

Love & Respect:

Prevention of Violence in Adolescent Couples

En absència d'un enfocament sistèmic del fenomen de la violència en les parelles adolescents (TDV) en les seves diferents expressions: violència física, violència psicològica, violència sexual, violència digital i assetjament, aquest projecte va ser un primer esforç per a omplir aquest buit i acostar-se a la joventut utilitzant els mateixos canals de comunicació que utilitzen, capacitant i empoderant als i les joves voluntàries que podien aconseguir a altres interessades/ats i actuar com a models a seguir, així com amb la creació d'una campanya per xarxes socials, que els va ajudar a canviar les seves percepcions sobre el tema i les seves maneres d'actuar en les seves relacions íntimes cap a un model de relacions interpersonals i socials respectuoses i saludables. Aquest projecte va ser finançat pel programa Erasmus + Key Action 2 de la Comissió Europea.

Feu clic aquí per llegir el projecte sencer o aquí per anar a la web del projecte
Anchor 3
2016 - 2018

© Paula Buendia

Regeneració urbana: xarxa europea de pobles

Aquest va ser un projecte d'aprenentatge mutu i intercanvi entre diferents ciutats europees que sofreixen el mateix problema social: nivells alarmants de fragmentació urbana, desigualtat i divisions socio-espacials estructurals dins de les nostres ciutats, alimentant l'extremisme i la radicalització que, al seu torn, alimenten la creixent por a la immigració i actituds euroescèptiques. El projecte també tenia com a objectiu crear consciència sobre la importància de crear noves connexions entre els habitants dels barris marginats i els de les àrees centrals com una manera d'unir-los per a descobrir un terreny comú. Finalment, també volia establir una xarxa duradora de ciutats que siguin molt actives i compromeses com a actors clau a Europa.

Anchor 4
2016 - 2017
DkVJB-TA.jpg

© Iris Pohl

Net o Neet: xarxes per evitar l’abandonament escolar i promoure tècniques educatives innovadores

El projecte Net-or-Neet tenia com a objectiu la creació d'una xarxa de múltiples actors per a la identificació d'aspectes que condueixen a l'abandonament escolar prematur i per a la promoció de l'intercanvi de millors pràctiques i eines, tant d'educació formal com de no formal, sobre la prevenció d'aquest abandonament i l'orientació laboral des dels 14 anys. Aquest projecte va ser finançat pel programa Erasmus + de la Comissió Europea.

Anchor 5
2015 - 2017
Rebecca.jpg

I tu, com lligues?
European Flirt Expert

Aquest projecte tenia dos objectius principals: ajudar a construir relacions saludables entre adolescents, així com una sexualitat positiva, i prendre consciència de que les relacions abusives no sols produeixen un mal enorme a l’altra persona, sinó que en molts casos també són il·legals. El projecte en el seu conjunt tenia com a objectiu delinear una concepció més integral del que hauria de ser l'educació sexual que ajuda a fomentar el desenvolupament de formes positives de tractar les relacions afectiu-sexuals.

Aquest projecte va ser finançat pel programa Erasmus + de la Comissió Europea.

Anchor 6
2013 - 2015

© Fundación INDERA

Cultura oral, pont entre el passat i el futur

Aquest projecte (Grundtvig Learning Partnership) tenia com a objectiu revisar la cultura oral (proverbis, refranys, etc.) dels quatre països socis (Turquia, Àustria, Alemanya i Espanya) i generar una base de coneixement utilitzable sobre cultura oral, el seu context sociocultural, les seves implicacions socials i la seva transmissió.

Aquest projecte va ser part del Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea i cofinançat per l'Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus (OAPEE).

Anchor 7
UMLCalendar-SCREEN SAVER_26.png

© Iris Pohl

Eyes: sentinelles mediambientals de la joventut europea

Aquest projecte ha brindat a persones joves de diversos orígens l'oportunitat d'interactuar, compartir coneixements i discutir la promoció de la salut i la protecció del medi ambient. A aquest efecte, es van formar "sentinelles" per a preservar el medi ambient i crear consciència sobre les implicacions per a la salut de la contaminació.

Aquest projecte va ser finançat pel programa Erasmus +, Joventut en Acció.

Anchor 8
photo-of-people-holding-each-other-s-han